Οικονομία

Στα ύψη οι εξαγωγές καλλυντικών, θα ανέλθουν φέτος σε 600 εκατ.

Με ρυθμό ανάπτυξης 3,5% προβλέπεται ότι θα κινηθεί η ελληνική αγορά καλλυντικών το 2023, πρωταγωνιστούν στην αύξηση πωλήσεων τα φαρμακεία. Ανατιμήσεις λόγω της αύξησης τιμών στις πρώτες ύλες, αλλά και συνέχιση προσφορών.Η εξωστρέφεια θα αποτελέσει τον βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά καλλυντικών, καθώς εκτιμάται ότι οι εξαγωγές φέτος θα υπερβούν το μισό δισ. ευρώ σε αξία. Το στοιχείο αυτό επεσήμανε, μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου. Σύμφωνα με τον κ. Γιαρμενίτη, η αξία των ελληνικών εξαγωγών καλλυντικών αναμένεται να αγγίξει φέτος τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ η αγορά συνολικά εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό της τάξης του 3,5%.Μιλώντας στο BD, ο κ. Γιαρμενίτης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη της αγοράς καλλυντικών μέσα το 2023, σημειώνοντας ότι, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, οι πωλήσεις εξελίσσονται θετικά. Ο ίδιος τόνισε ότι προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλε επίσης το γεγονός ότι πολλά καλλυντικά προϊόντα εξακολουθούν να διατίθενται με σημαντικές προσφορές, στοιχείο που ανακόπτει σε σημαντικό βαθμό την επιβάρυνση που προκύπτει για τον τελικό καταναλωτή από τις ανατιμήσεις που αναπόφευκτα έχουν γίνει σε αρκετά προϊόντα. Για τις τελευταίες δε, η αύξηση των τιμών πρώτων υλών διεθνώς αναφέρεται ως ο κύριος επιβαρυντικός παράγοντας που αναπόδραστα συμπαρασύρει στην αύξηση του κόστους συνολικά στην αλυσίδα της κατανάλωσης. Ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ εξέφρασε επίσης την άποψη ότι αισιόδοξη προοπτική προσδίδουν νέα κανάλια στην αγορά των καλλυντικών, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και οι επαγγελματικοί χώροι, όπως τα κομμωτήρια.Στη γενική συνέλευση του ΠΣΒΑΚ, διακεκριμένοι ομιλητές ανέλυσαν επιμέρους πτυχές της εγχώριας αγοράς καλλυντικών. Μιλώντας ειδικά για τους επαγγελματικούς χώρους, η κα Φρύνη Λάτου, Director of Publication Estetica Hellas, σημείωσε ότι το χρώμα αποτελεί την πιο κερδοφόρα υπηρεσία για τα κομμωτήρια, προσφέροντας κέρδος προ φόρων μεταξύ 6 και 16 ευρώ. Από την πλευρά του, ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της IRI Hellas, ανέφερε ότι στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής αυξήθηκε σε αξία κατά 8% το 2022, ενώ ο όγκος της μειώθηκε κατά 0,8%. Κατ’ αναλογία, οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας αυξήθηκαν πέρσι κατά 1,7% σε αξία αλλά υποχώρησαν σε όγκο κατά 3,9%, αντικατοπτρίζοντας την επιρροή του πληθωριστικού κύματος στο καλάθι του νοικοκυριού την χρονιά που πέρασε.Μιλώντας αντίστοιχα για τις πωλήσεις καλλυντικών μέσω των φαρμακείων, η κα Σοφία Κούνουπα, CEO/Founder της Noufio Communication Servives, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο κανάλι συνεισφέρει πλέον το 26,5% της συνολικής αγοράς καλλυντικών στην Ελλάδα, έχοντας καταγράψει συνεχή αύξηση στον τζίρο τους από το 2019. Η αξία δε των πωλήσεων καλλυντικών μέσα από τα φαρμακεία αγγίζει πλέον τα 300 εκατ ευρώ ετησίως. Η γυναικεία και unisex περιποίηση αποτελούν τις δύο κορυφαίες κατηγορίες, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, η προσωπική και στοματική υγιεινή και τα αξεσουάρ.Σημειώνεται τέλος ότι και την γενική συνέλευση του ΠΣΒΑΚ εξελέγη νέο διοικητικό συμβούλιο για την διετία 2023-2025. Ως τακτικά μέλη εξελέγησαν οι κ.κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης (Adelco), Μάρκος Καραϊσκος (Κορρές), Αλκιβιάδης Κωσταρέλος (Farmeco), Αναστάσιος Βάββας (Flax), Χαράλαμπος Αναστασιάδης (Γ. Παχωπός Καλλυντικών), και Αικατερίνη Μόκα (Fresh Formula). Ως αναπληρωματικά μέλη του ΔΣ εξελέγησαν οι κ.κ. Μαρία Κοράλη (L’Oreal Hellas), Αλέξανδρος Κώτσης (Colgate-Palmolive), Αικατερίνη Λαζάρου (Professional Beauty Service), Ιουλία Αρμάγου, Ζυλιέτ Αρμάντ και Χάρρυ Σακελλαρίου (Τεορός). Το νέο ΔΣ θα συγκροτηθεί σε σώμα στην συνεδρίαση της 8ης Μαρτίου 2023.

Upsite GR

Έρευνα & Ψυχαγωγία

Σχετικά Άρθρα

Back to top button