Σχέδιο για να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες η κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Με την κρουαζιέρα να δείχνει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην διεθνή αγορά, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προτείνει ένα σχέδιο με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη.Την επέκταση της τουριστικής σεζόν και την ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου προτείνει στην Ελλάδα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) σε σχέδιο που συνέταξε για την ανάπτυξη του τουρισμού της χώρας. Σε μια εποχή που η κρουαζιέρα δείχνει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην διεθνή αγορά, η CLIA, που αποτελεί τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, προτείνει ένα σχέδιο με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη.Το πενταετές πλάνο σκιαγραφεί το πώς μπορούν να «μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την Ελλάδα από την κρουαζιέρα και να ξεκλειδώσουν οι δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας ως κόμβου κρουαζιέρας». Εκτός από τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν και τη συνεργασία με γειτονικές χώρες, η CLIA δίνει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη των νέων υποδομών και την οργάνωση τους. Το σχέδιο προβλέπει νέες υποδομές για την ανάπτυξη συστήματος και πολιτικής κατανομής θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) σε τοπικό επίπεδο, για τον προσεκτικό σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων.Επίσης, προτείνει:την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και θέσεων πλαγιοδέτησης για δραστηριότητες homeport και για τον καλύτερο σχεδιασμό δρομολογίων.την ανάπτυξη υποδομών για την εφαρμογή των νέων συνοριακών κανονισμών της Ε.Ε. που θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο του 2024.την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα.Ακόμα, η CLIA «βλέπει» περιθώριο για περισσότερη ανάπτυξη στις πρακτικές βιώσιμου τουρισμού που θα προσφέρουν μια ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση των τουριστικών ροών και σε λύσεις για την παράκτια ενεργειακή υποστήριξη.Σε μια σειρά από συναντήσεις που διεξήχθησαν στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα, η Ένωση παρέδωσε το σχέδιο στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και την υφυπουργό Τουρισμού Έλενα Ράπτη. «Το σχέδιό μας έτυχε θετικής υποδοχής από τους Υπουργούς και είμαστε ικανοποιημένοι που το όραμά μας είναι συνεπές με τις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης», τονίζει η Marie Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.Ενισχύεται η κρουαζιέραΕντωμεταξύ, η κρουαζιέρα στην χώρα ενισχύεται και ίσως αποτελέσει λύση στην προσπάθεια να επιτευχθεί η επέκτασή της τουριστικής σεζόν. Στο λιμάνι της Σούδας συνεχίστηκαν και τον Νοέμβριο οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων. Πριν από λίγες ημέρες, κατέπλευσε στη Σούδα το κρουαζιερόπλοιο «Island Princess», με 2.036 επιβάτες, ενώ για τον μήνα Νοέμβριο στα Χανιά έχουν αφιχθεί 15 κρουαζιερόπλοια με συνολικά 16.758 επιβάτες. Για τον Δεκέμβρη έχουν προγραμματιστεί νέες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, τονίζουν κύκλοι της αγοράς.Ένα σημαντικό βήμα για τον κλάδου ολοκληρώθηκε με την κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και βαδίζει στη κατεύθυνση που δείχνει η CLIA. Σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο της Ελλάδας που έχει υιοθετήσει το αυτοματοποιημένο Σύστημα Πυλών Σένγκεν Εισόδου – Εξόδου (EES) και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Αδειοδότησης Ταξιδιού (ETIAS) σύμφωνα με την Οδηγία 2017/2226/ΕΕ της ΕΕ.«Η νέα υποδομή ενισχύει ακόμη περισσότερο το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά», τονίζει χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΘ, για το 2024 έχουν προγραμματιστεί 79 αφίξεις για το 2024, ενώ το 2023 οι προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν στα 68.