Οικονομία

Προσπάθειες για την επανεκκίνηση της σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα για τις σιδηροδρομικές υποδομές ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς τόνισε πως αναμένονται 530 νέες προσλήψεις, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μεταφορά τεχνογνωσίας σε νέα στελέχη, μία διαδικασία που «πάγωσε» κατά τη διάρκεια της κρίσης.Στις ευκαιρίες και προκλήσεις του κλάδου των logistics αφιερώθηκε πάνελ με τον τίτλο «Ο “κρυμμένος θησαυρός” των ελληνικών logistics» στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit με την συμμετοχή των κκ, Ιωάννη Ξιφαρά Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Γρηγόρη Σκλήκα CEO ΕΛΤΑ/Πρόεδρος Δ.Σ. ΕΛΤΑ COURIER, ΕΛΤΑ A.E, Θανάση Ζηλιασκόπουλο Προέδρου στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, Απόστολου Αποστολάκου Διευθύνοντα Συμβούλου του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ και Κώστα Μπήτρο Γενικό Διευθυντή της Inventio Consulting. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Χρήστος Κώνστας.«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε τις επόμενες ημέρες να επανεκκινήσει η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης έστω με μία μόνο γραμμή για τις εμπορευματικές μεταφορές για τις πρώτες 10 ημέρες, ενώ στόχος μας είναι να υπάρξει και μία κάλυψη της επιβατικής κίνησης την εορταστική περίοδο» ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών κ. Ιωάννης Ξιφαράς.Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα για τις σιδηροδρομικές υποδομές τόνισε πως αναμένονται 530 νέες προσλήψεις, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μεταφορά τεχνογνωσίας σε νέα στελέχη, μία διαδικασία που «πάγωσε» κατά τη διάρκεια της κρίσης. Υπογράμμισε τη σημασία της διασύνδεσης των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο, ενώ ανέφερε πως η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε μία διαδικασία συζητήσεων με το ιταλικό κράτος για ενδεχόμενες τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης του δικτύου προκειμένου να είναι πιο επωφελής για το ελληνικό επιβατικό κοινό καθώς και για τον επενδυτή.Τέλος, αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που υπάρχει στην αύξηση των δημοσίων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από 58 το 2019 σε σχεδόν 5.000 σήμερα, ενώ προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή της κατηγοριοποίησης του επαγγελματικού διπλώματος για τα ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση με τον υφιστάμενο προσωπικό για τις επιχειρήσεις.«Η δυναμική της αγοράς των logistics δεν έχει ακόμα τη δυναμική της, αλλά οι καλές ημέρες είναι μπροστά μας» ανέφερε ο Πρόεδρος στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής, κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος υπογραμμίζοντας την ανάγκη βελτίωσης της διασύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ χαρακτήρισε τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου ως μικρές και εσωστρεφείς.Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στις εξελίξεις για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων logistics που βρίσκονται σε εξέλιξη εκτιμώντας πως θα έχει βρεθεί ο κατάλληλος επενδυτής για το επιχειρηματικό πάρκο της Φυλής εντός του επόμενου εξαμήνου. Όπως τόνισε, υπάρχουν 391 εταιρείες στον Ελαιώνα υπεύθυνες σχεδόν για το σύνολο των εγχώριων μεταφορών που λειτουργούν σε τριτοκοσμικές συνθήκες.Με την μεταφορά στο νέο επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλής θα μειωθεί κατά 6.500 φορτηγά η κίνηση στον Κηφισό, ενώ σημαντική ώθηση στα logistics θα δώσει η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και την Αττική Οδό. Το κόστος της μεταφοράς των εταιρειών ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ που καλύπτονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ενώ η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.Την Ελλάδα ως εφαλτήριο για την επέκταση της ευρύτερη περιοχή της κεντρικής Ευρώπης κατονόμασε, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Γενικός Διευθυντής της Inventio, κ. Κώστας Μπήτρος, αναφέροντας συγκεκριμένα «η στόχευσή μας ήταν πάντα στο εξωτερικό και θεωρούσαμε τις ελληνικές επιχειρήσεις ως το εφαλτήριο για το εξωτερικό».Σημείωσε δε ότι η εταιρεία έχει σημαντικό αποτύπωμα στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, συνεχίζει την επέκτασή της στη Σερβία, έχοντας θέσει ως στόχο να φθάσει έως και την Γερμανία. Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά χαρακτήρισε τον κλάδο κατακερματισμένο, σημειώνοντας πως τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις σε αποθήκες, στους στόλους και σε παρεμβάσεις στο πλαίσιο των κανόνων του ESG. «Πρέπει να γεφυρώσουμε το χάσμα σε τεχνολογία, ρομποτική και σε ανθρώπινο δυναμικό». Τέλος υπογράμμισε την ανάγκη ενδεχόμενης επέκτασης της χρονικής διάρκειας των περιβαλλοντικών επενδύσεων υπογραμμίζοντας συγκεκριμένα πως «ενδεχομένως να μην είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν οι περιβαλλοντικές επενδύσεις που απαιτούνται εντός της επόμενης εξαετίας».«Έχουμε μετρήσει τις οδικές μεταφορές που πραγματοποιούμε και ξεπερνούν 1,1 φορά τον κύκλο της γης ημερησίως» τόνισε ο κ. Γρηγόρης Σκλήκας, CEO των ΕΛΤΑ και Πρόεδρος του Δ.Σ. ΕΛΤΑ COURIER, ΕΛΤΑ A.E ενώ σημείωσε πως στα επόμενα βήματα της εταιρείας εντάσσεται και η αξιοποίηση drones για τις μεταφορές και η επικαιροποίηση του δικτύου αποστολών προκειμένου να αποδεσμευθούν δυνάμεις με τη βοήθεια των κατάλληλων συνεργατών για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.«Επάρκεια, σωστό προϊόν στη σωστή τιμή, άμεσος εντοπισμός σημείων αισχροκέρδειας και πρόσβαση των πελατών στη σωστή ποιότητα και στη σωστή τιμή» είναι ο στόχος σύμφωνα με τον κ.Απόστολο Αποστολάκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ.«Το Υπερταμείο βρίσκεται μέσα στα σπίτια όλων μας, όλα τα λαχανικά και ψάρια έχουν περάσει από τις υποδομές μας» ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως η Πολιτεία στηρίζει τη διακίνηση φρέσκων και νωπών προϊόντων σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκο, χάρη στην ορθή λειτουργία του Οργανισμού, η χώρα δεν αντιμετώπισε ζητήματα επάρκειας παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, όπως παρατηρήθηκε σε άλλες χώρες, ενώ διαχειρίζεται αποτελεσματικά την αυξημένη ζήτηση προϊόντων κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.«Οφείλουμε να είμαστε γρήγοροι και να διασφαλίσουμε την ύψιστη διαθεσιμότητα ενόψει νέων ενδεχόμενων επισιτιστικών κρίσεων» ανέφερε, τονίζοντας πως στόχος του Οργανισμού είναι να λειτουργεί on time, on control και με πολύ φως καθώς, όπως είπε, «ό,τι φωτίζεται, διορθώνεται».

Upsite GR

Έρευνα & Ψυχαγωγία

Σχετικά Άρθρα

Back to top button