Οικονομία

Ο τουρισμός απογειώνει τη ζήτηση για καταστήματα στο ιστορικό κέντρο

Ακόμη και γειτονιές με παραδοσιακά υψηλή ζήτηση, όπως το Κολωνάκι, έχουν πλέον άδεια καταστήματα. Αυξημένη ζήτηση και ενοίκια για τα καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, που «μαγνητίζει» τον τουρισμό.Αλλαγή σκηνικού στις εμπορικές πιάτσες της Αθήνας καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, με τον τουρισμό να ορίζει το παιχνίδι. Παραδοσιακά δυνατές γειτονιές, όπως το Κολωνάκι χάνουν την αίγλη τους, ενώ το ιστορικό κέντρο γίνεται ο απόλυτος πρωταγωνιστής της αγοράς εμπορικών ακινήτων.«Κλασικές γειτονιές, όπως το Κολωνάκι, έχουν πλέον άδεια μαγαζιά», σημειώνει ο κ. Γιάννης Ρεβύθης, CEO του Ομίλου Revithis & Partners, ιδρυτής της Parnassos Real Estate, πρώην πρόεδρος και μέλος της Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδος, μιλώντας στο Βusiness Daily. Όπως τονίζει, η πολύ καλή πορεία του τουρισμού έχει αλλάξει την εικόνα στην αγορά εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας με το ενδιαφέρον να εστιάζεται πλέον γύρω από την «παλιά Αθήνα».Στο ιστορικό κέντρο, στις περιοχές από την Ακρόπολη και την Πλάκα έως την Ερμού και την Αθηνάς που έχουν δει την τελευταία πενταετία αρκετές επενδύσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως ξενοδοχεία και ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, έχει επικεντρωθεί το τουριστικό ενδιαφέρον, οδηγώντας σε ανάγκη για περισσότερα και καλύτερα εμπορικά καταστήματα.Έτσι, η ζήτηση για ενοικίαση αλλά και αγορά καταστημάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα το τελευταίο διάστημα, με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να τραβούν και τη μεγαλύτερη προσοχή. Η κινητικότητα αυτή καταγράφεται ήδη και στα ενοίκια, που είναι ήδη 4-5% πάνω συγκριτικά με την περασμένη χρονιά. «Η περιοχή του Μακρυγιάννη είναι πλέον απλησίαστη, ενώ ακόμα και σε μικρούς δρόμους στο εμπορικό τρίγωνο, που ήταν παλιά πιο φθηνοί, πλέον δεν μπορείς να βρεις καν άδειο μαγαζί», σημειώνει ο κ. Ρεβύθης.Ενδεικτικά, στην τελευταία τριμηνιαία έρευνα της Proprius, που κατέγραψε άνοδο τιμών των καταστημάτων στις εμπορικές πιάτσες, σημειώνεται πως η μίσθωση ενός καταστήματος στην Ερμού κοστίζει 275 ευρώ ανά τ.μ. τον μήνα, από 260 ευρώ ανά τ.μ. πριν από έναν χρόνο και πολύ κοντά στα 280 ευρώ/τ.μ. που ήταν το 2019, την ιστορικά καλύτερη χρονιά για τον τουρισμό. Αντίθετα, μειωμένα κατά 5% είναι τα μισθώματα στο Κολωνάκι σε σχέση με το 2021.Η ανοδική τάση στις τιμές των μισθωμάτων των καταστημάτων στο σύνολο της χώρας είχε καταγραφεί και από τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Ειδικότερα, κατά το α΄ εξάμηνο του 2022, τα μισθώματα των καταστημάτων για το σύνολο της χώρας αυξήθηκαν κατά 2,5% σε σχέση με το β΄ εξάμηνο του 2021. Με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, τα μισθώματα καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 0,3% το α΄ εξάμηνο του 2021 και κατά 1,4% το β΄ εξάμηνο του 2021, σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο. Για το σύνολο του 2021 τα μισθώματα των καταστημάτων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 1,0%.Εντούτοις, πρόσφατη ανάλυση της Υποδιεύθυνσης Έρευνας και Ανάλυσης της Cerved Property Services (CPS) για την ελληνική αγορά ακινήτων και ειδικά για τα εμπορικά ακίνητα, ανέφερε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπροσώπων της κτηματαγοράς εκτιμούν πως οι τιμές πώλησης και ενοικίασης καταστημάτων αλλά και γραφείων θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με εκείνα του 2022 και τη φετινή χρονιά. Ωστόσο, ένας στους δύο ανθρώπους της αγοράς θεωρεί ότι θα σημειωθεί και νέα άνοδος των τιμών στις κύριες αγορές ζήτησης.Σημειώνει, επίσης, η έρευνα πως το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις τιμές των φυσικών καταστημάτων. «Οι καταναλωτές πλέον θέλουν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των φυσικών καταστημάτων αλλά και των διαδικτυακών αγορών και η στροφή από τα φυσικά καταστήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επηρεάσει την αγορά καταστημάτων, στρέφοντας το ενδιαφέρον των επενδυτών και των μισθωτών σχεδόν αποκλειστικά σε προνομιακές τοποθεσίες. Έτσι η ζήτηση για μίσθωση στους πλέον εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Γλυφάδας, της Κηφισιάς και του Πειραιά, αλλά και στα καθιερωμένα εμπορικά κέντρα, εξακολουθεί να είναι αυξημένη λόγω της έλλειψης κενών καταστημάτων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται νέα έργα μεγάλης κλίμακας στον τομέα του λιανεμπορίου, κυρίως εμπορικά κέντρα και εμπορικά πάρκα που αναμένεται να προσθέσουν επιπλέον 170.000 τ.μ. στην αγορά καταστημάτων» αναφέρει η έρευνα.

Upsite GR

Έρευνα & Ψυχαγωγία

Σχετικά Άρθρα

Back to top button