«Φάρος Ψυχικού»: Ποιος ήταν ο φάρος που έδωσε το όνομά του στην περιοχή του Ψυχικού
Στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με την παλαιά οδό Χαλανδρίου, δέσποζε μία ψηλή στήλη, που στην κορυφή της έφερε ένα φως που αναβόσβηνε. Λόγω της ομοιότητάς της με πραγματικό φάρο, σταδιακά η επωνυμία κυριάρχησε στην περιοχή του σημερινού Ψυχικού.Ο φάρος λειτουργούσε μόνο τη νύχτα. Ήταν μια τετράγωνη και ψηλή στήλη στερεωμένη σε τσιμεντένια βάση. Σε αυτήν αναγράφονταν πληροφορίες για τους διερχόμενους οδηγούς που τους βοηθούσαν να καταλάβουν ποια κατεύθυνση έπρεπε να ακολουθήσουν. Ουσιαστικά λειτουργούσε σαν τροχονόμος.Στην κορυφή υπήρχε ένα φως που αναβόσβηνε και έτσι καθιερώθηκε ως «Φάρος» ή «Φανός». Στην έρημη και σκοτεινή λεωφόρο Κηφισίας εκείνης της εποχής, η παρουσία του ήταν επιβλητική.Η λειτουργία του φάρου σταμάτησε το 1933, συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου. Ο λόγος ήταν ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στο σημείο. Ο 34χρονος εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Μέγα Εθνικόν» της οδού Πανεπιστημίου, Αχιλλέας Μαντάκας επέστρεφε από την Αγία Παρασκευή με το αυτοκίνητό του, μαζί με άλλα τρία άτομα.Φτάνοντας στην διασταύρωση με τη λεωφόρο Κηφισίας το αυτοκίνητο προσέκρουσε στον φάρο και ανατράπηκε. Το βολάν του αυτοκινήτου καρφώθηκε στο στήθος του Αχιλλέα Μαντάκα με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του. Σύμφωνα με τις εφημερίδες της εποχής υπήρχε μια «απότομος καμπή».Ο ξάδελφος του οδηγού που καθόταν στη θέση του συνοδηγού υπέστη σοβαρά τραύματα στο πρόσωπο και τα χέρια, ενώ οι δύο επιβάτες που κάθονταν στα πίσω καθίσματα τραυματίστηκαν από τα σπασμένα τζάμια.Λίγα λεπτά μετά το τροχαίο έφτασε η αστυνομία και με την βοήθεια των κατοίκων της περιοχές, μετέφεραν τους τραυματίες στο νοσοκομείο του Ερυθρού Σταυρού. Ο οδηγός εξέπνευσε κατά τη μεταφορά του και ενώ ήταν παραμορφωμένος από τη σφοδρή σύγκρουση.Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, επέστρεφαν από νυχτερινό κέντρο της Αγίας Παρασκευής και ο άτυχος εφοπλιστής όπως αποδείχθηκε οδηγούσε μεθυσμένος.Πριν από το δυστύχημα πολλοί ήταν εκείνοι που προειδοποιούσαν για τον φάρο λέγοντας «ασφαλώς θα τον γκρεμίσει κανένα αυτοκίνητο». Οι φόβοι επιβεβαιώθηκαν. Από τότε ο φάρος δεν ξαναφτιάχτηκε ποτέ.