Τέμπη: Ο επιθεωρητής “καρφώνει” τους σταθμάρχες και τον μηχανοδηγό – Τι λέει στην κατάθεσή του

Στο φως της δημοσιότητας έρχεται η κατάθεση που έδωσε ο 63χρoνος επιθεωρητής του σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος περιγράφει με λεπτομέρειες όλα όσα έγιναν τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη, αλλά και το πώς λειτουργεί το σύστημα με την εκπαίδευση και τις βάρδιες των σταθμαρχών.
Όπως αποκαλύπτει το protothema.gr, ο 63χρονος Δημήτρης Νικολάου επιρρίπτει ευθύνες τόσο στους σταθμάρχες όσο και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω επιθεωρητής αμέσως μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια ενός μήνα γιατί “είχε πρόβλημα με τη μέση του”, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις που οδήγησαν στον πειθαρχικό έλεγχο των γιατρών.
Τα ρίχνει σε σταθμάρχες και νεκρό μηχανοδηγό
Ο 63χρονος κατά την κατάθεσή του επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
“Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα”, είπε.
Νωρίτερα είχε σημειώσει: “Όπως μου μετέφερε ο σταθμάρχης Σαμαράς σε δια ζώσης επικοινωνία μετά το συμβάν, όσο η αμαξοστοιχία ήταν στο σταθμό, με αριθμό τηλεγράφηματος 47, επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο είσοδο των Νέων Πόρων, δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου. Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Δεν ξέρω αν το έπραξε και εκφώνησε αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.
“Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…”.
“Δεν ξέρω αν υπήρχε πρόβλημα στη φωτοσήμανση”
Παράλληλα, ο επιθεωρητής, αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι δεν είχε ενημέρωση αν στις 28 Φεβρουαρίου 2023, υπήρχε πρόβλημα στη φωτεινή σηματοδότηση. Ο ίδιος ανέφερε ότι επί σειρά ετών “και στην άνοδο και στην κάθοδο δε λειτουργούσαν τα φώτοσήματα, ήταν μονίμως κόκκινα. Άρα για να αναχωρήσει κάθε αμαξοστοιχία, έπρεπε να επιδοθεί από τον σταθμάρχη στον εκάστοτε μηχανοδηγό υπόδειγμα ειδοποίησης 1001. Από τα μέσα Νοεμβρίου του 2022 παραδόθηκε από τις εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΆΛΣΤΟΝ η φωτεινή σηματοδότηση αλλά κάποιες στιγμές παρουσίαζε προβλήματα”.