Εγκυμοσύνη

Δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων: Επιτρέπεται στην εγκυμοσύνη;

Η σωστή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη του μωρού σας. Επίσης, θα πρέπει να λαμβάνετε περίπου 300 περισσότερες θερμίδες την ημέρα (600 εάν έχετε δίδυμα) από ό,τι πριν μείνετε έγκυος.Δίαιτα χαμηλών υδατανθράκωνΠολλές έγκυες αναρωτιούνται αν μπορούν να ακολουθήσουν μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες προκειμένου να μην πάρουν κιλά, όπως είναι η δίαιτα Atkins αλλά και η κετογονική δίαιτα. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης καλό είναι να αποφεύγετε τέτοιους είδους δίαιτες. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων είχαν ελαφρώς περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν μωρό με σοβαρές συγγενείς ανωμαλίες όπως η ανεγκεφαλία και η δισχιδής ράχη. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι το φολικό οξύ, ένα θρεπτικό συστατικό που μειώνει τον συγκεκριμένο τύπο γενετικής ανωμαλίας, προστίθεται σε πολλά προϊόντα δημητριακών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως το ψωμί.Δίαιτα AtkinsΕίναι πλούσια σε πρωτεϊνη και λίπος αλλά χαμηλή σε υδατάνθρακες. Βασίζεται στο γεγονός ότι ο οργανισμός μην έχοντας διαθέσιμα ως «καύσιμα» τους υδατάνθρακες, στρέφεται στην κινητοποίηση λίπους και μυών.Τι μπορείτε να φάτε και τι όχιΥπάρχουν τέσσερις φάσεις στη διατροφή της δίαιτας Atkins.Επικεντρώνεται σε πρωτεΐνες και λίπη όπως:ΚρέαςΠουλερικάΘαλασσινάΑυγάΒούτυροΈλαιαΤυρίΘα πρέπει να μείνετε μακριά από αμυλούχους και ζαχαρούχους υδατάνθρακες, όπως:ΨωμίΖυμαρικάΠατάτεςΜπισκόταΑλεύριΚετογονική δίαιταΗ κετογονική ή κετονική δίαιτα, βασίζεται σε αυξημένα λίπη, χαμηλές πρωτεΐνες και χαμηλούς έως μηδενικούς υδατάνθρακες, έτσι ώστε το ήπαρ να παράγει κετόνες ως «καύσιμη ύλη» -αντί για γλυκόζη (σάκχαρο) από τους υδατάνθρακες- προκειμένου να τροφοδοτήσει με ενέργεια τα διάφορα όργανα του σώματος και ιδίως τον εγκέφαλο (μια διαδικασία που λέγεται κέτωση).Γιατί χρειάζομαι σύνθετους υδατάνθρακες ενώ είμαι έγκυος;Οι σύνθετοι υδατάνθρακες δίνουν στο σώμα την ενέργεια που χρειάζεστε καθ ‘όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Είναι επίσης πλούσιοι σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην πέψη και αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα που είναι έντονη στην εγκυμοσύνη.Με πληροφορίες από το webmd.com

Upsite GR

Έρευνα & Ψυχαγωγία

Σχετικά Άρθρα

Back to top button